Zpět na kategorii

Značky jako z Paříže, ceny jako z tržnice. Do Česka dorazil nový řetězec, který si Češi ihned zamilovali

Michaela Hanelová
2. 8. 2025, 10:49
Lifestyle

Bez velkého rozruchu, ale s pečlivou strategií začal působit na českém trhu polský řetězec Worldbox. Módní obchod, který se specializuje na sportovní a streetwear oblečení, přináší českým zákazníkům širokou nabídku světových značek bez okázalých reklamních kampaní nebo influencerů.

Mladá žena drží růžové šaty a porovnává velikost nebo střih v obchodě plném barevného oblečení
Češi objevili poklad mezi regály. Připadáte si jako v Paříži, ale platíte jako na vietnamské tržnici. Foto: Depositphotos.com

Polský obchodní řetězec Worldbox patřící skupině CCC Group, známé mimo jiné sítí prodejen CCC, rozšířil své působení i do České republiky. První prodejny na Slovensku otevřely letos v Bratislavě a Liptovském Mikuláši, v Česku už však Worldbox funguje v několika městech.

Rozšíření probíhá velmi tiše, bez tiskových konferencí nebo masivních reklamních akcí. Otevírá obchody v obchodních centrech i v menších městech, kde sází především na přehlednost, čistý interiér a příjemné prostředí. Momentálně najdete kamenné prodejny Worldbox například v Karlových Varech, Liberci či ve Starém Městě u Uherského Hradiště.

Mohlo by vás zajímat

Do Česka dorazil extra levný obchod

V těchto obchodech je kladen důraz na produkty světových sportovních a lifestylových značek, které si oblíbili jak mladí zákazníci, tak jejich rodiče. Sortiment tvoří například boty a oblečení Nike, Adidas, Puma, Vans, Guess, Only i méně známé značky jako Under Armour nebo Champion.

Svoje zboží obchod zaměřuje na lidi, kteří chtějí sportovní a značkový look bez nutnosti investovat horentní sumy. Nabídka neobsahuje privátní značky, známé z jiných řetězců, což ocení zákazníci věrní konkrétním logům a trendům. V obchodech lze najít vybavení na běžné nošení i pro volný čas.

Výběr je průběžně doplňován, což potvrzují i prodavači, podle kterých jsou novinky naskladňovány prakticky každý týden. Někteří zákazníci oceňují možnost vyzkoušet si obuv i oblečení přímo na místě, bez nutnosti objednávat přes internet. Vyzdvihují také přehledné uspořádání prodejen a klidné atmosféru, kde není zbytečný shon a chaos.

Tady to už přesáhlo všechny meze: Módní bomby za pár korun a návaly lidí u pokladen. Foto: Depositphotos.com

Lidé si pochvalují jedinečnost a levné ceny

Rodiče zase nacházejí pohodlné místo, kde mohou pořídit dětem kvalitní značkové boty či teplákové soupravy za příznivé ceny. Lidé v menších městech si pochvalují, že za oblečením známých výrobců nemusí cestovat do krajských center. Na českém trhu Worldbox soupeří s řetězci zabývajícími se sportovním a lifestylovým zbožím jako Sportisimo, A3 Sport, Foot Locker, Sizeer nebo JD Sports.

Každý z těchto hráčů má odlišnou strategii. Některé cílí na co nejširší nabídku a nízké ceny, jiné na módní trend a mladou cílovou skupinu. Worldbox volí střední cestu. Vyniká díky dostupnosti, přehledné nabídce a důrazu na známé značky bez zbytečných přídavků. Otázkou zůstává, jak si v silné konkurenci povede dál. Zatím působí jako klidný, ale důsledný hráč, a právě absence velkých slov může být jeho největší výhodou.

Mohlo by vás dále zajímat