Zpět na kategorii

Češi zažili obrovské ponížení na letišti. Spali přímo na podlaze, nikdo jim nedal jídlo ani pití

Michaela Hanelová
4. 8. 2025, 10:46
Cestování

Let, který měl běžně trvat několik hodin, se proměnil v nepříjemnou zkušenost pro desítky cestujících mířících z Prahy na Madeiru. Kvůli špatnému počasí nemohlo letadlo přistát a pasažéři tak museli přečkat noc v nekomfortních podmínkách na letišti sousedního ostrova Porto Santo. Letecká společnost čelí kritice za nedostatečnou informovanost i péči o klienty.

Češi zažili šokující bezmoc: Noc na letišti strávili na zemi, nikdo je neřešil Foto: Depositphotos.com

Místo probuzení na Madeiře čekal cestující z Prahy neplánovaný pobyt na zemi sousedního portugalského ostrova. Letadlo mířící do populární dovolenkové destinace nemělo kvůli nepřízni počasí šanci bezpečně přistát, a tak bylo odkloněno na Porto Santo. Z původně rutinního letu se stal značně stresující zážitek, během kterého byli pasažéři ponecháni dlouhé hodiny bez jasných informací.

Několik hodin byli uzavření v letadle a na střídačku poslouchali protichůdné zprávy od palubního personálu. Nejprve slyšeli o vyčkávání na lepší počasí, vzápětí se dozvěděli, že by se mohlo letadlo vracet zpět do Prahy. Tato informace mnohé cestující zaskočila a vyvolala mezi nimi rozhořčení.

Mohlo by vás zajímat

Cestující museli spát na zemi

Někteří cestující nakonec opustili letoun s vírou, že se jim podaří dostat na Madeiru jinak, například trajektem. Ostatní zůstali v letadle, kde jim docházela voda a občerstvení vůbec nebylo k dispozici. Podle svědectví pasažérů posádka na dotazy reagovala stroze, někteří členové personálu se těmto nepříjemným situacím vyhýbali.

Když už bylo jasné, že noc bude nutné přečkat na letišti, cestující byli odkázáni na podlahu terminálu. Mezi nimi byly i rodiny s malými dětmi nebo starší lidé. Naštěstí místní letiště poskytlo karimatky, ale komfort byl mizivý. Atmosféra mezi pasažéry byla napjatá, hlavní příčinou byla nejistota a minimum komunikace ze strany letecké společnosti.

Lidé čekali na pokyny celou noc, mnozí mluvili o naprostém nedostatku empatie i podpory. Objevily se stížnosti na špatnou organizaci i na fakt, že nefungovala základní péče, na kterou klienti leteckých společností běžně spoléhají. Podle vyjádření zástupců provozující aerolinky neměla společnost na situaci zásadní vliv.

Zážitky, na které nezapomenou: Češi strávili bezútěšnou noc na letišti, kde je všichni ignorovali. Foto: Depositphotos.com

Nedostali jídlo ani pití, nikdo s nimi nemluvil

Potvrdili, že odklon letu byl způsoben dlouhodobě nepříznivým počasím v cílové destinaci. Zaznělo také, že personál společnosti na Porto Santo zajistil cestujícím vouchery na občerstvení v hodnotě 30 eur. Kapacity místních hotelů ale byly zcela naplněny, proto museli cestující zůstat přes noc na letišti.

Ráno byla situace stále nejistá, ale aerolinka slíbila, že náhradní let do cílové destinace by měl odstartovat kolem půl druhé odpoledne místního času. Celý přístup letecké společnosti však většině cestujících zanechal zvlášť nahořklou vzpomínku na jinak vytouženou dovolenou.

Mohlo by vás dále zajímat