Zpět na kategorii

Na první pohled nic zvláštního. Přesto vám kvůli tomu můžou zakázat vstup do obchodu

Michaela Hanelová
23. 8. 2025, 7:23
Lifestyle

V německém městě Neuss se pobočka nápojového řetězce dostala do nečekaného sporu se svými zákazníky. Některým z nich byl zakázán vstup kvůli parfému, jehož vůně údajně způsobovala zaměstnancům bolesti hlavy a další potíže. Problém vyvolal luxusní parfém za tisíce korun.

Žena s batohem stojí u regálu a zakrývá si ústa rukama
Na první pohled nic zvláštního. Přesto vám kvůli tomu můžou zakázat vstup do obchodu. Foto: Shutterstock

Vše se odehrálo v prodejně Getränke Hoffmann v Severním Porýní. Na dveřích se objevila cedule, která zákazníkům jasně sdělovala, že pokud používají parfém Tiziana Terenzi Kirke nebo jemu podobný, nemají do obchodu vstupovat. Podle textu oznámení by jim obsluha byla poskytnuta venku, avšak do prostor prodejny nemohli.

Důvodem byly údajné masivní stížnosti zákazníků a zdravotní problémy zaměstnanců, kterým vůně parfému vyvolávala alergické reakce. Podle místního deníku Neuss-Grevenbroicher Zeitung šlo o reakci na konkrétní situace, kdy se personál necítil dobře. Jeden z pracovníků popsal, že při kontaktu s touto vůní trpí bolestmi hlavy a závratěmi, kvůli čemuž nemůže normálně pracovat.

Cedule u vchodu však vydržela jen několik dní. Společnost později oznámila, že o jejím umístění nevědělo vedení a že šlo o nápad jednoho zaměstnance, který vůni parfému zkrátka nesnesl. „Vyhánění zákazníků rozhodně není v souladu s našimi hodnotami a nebyl to krok, který bychom schválili,“ uvedla mluvčí firmy pro deník Bild.

Kdo vlastní tento parfém, může mít problémy

Celý incident tak vyvolal diskusi nejen o citlivosti některých lidí na intenzivní vůně, ale i o tom, kde leží hranice mezi ochranou zdraví zaměstnanců a právy zákazníků. Parfém Tiziana Terenzi Kirke, který stál v centru sporu, přitom nepatří mezi běžně dostupné vůně z drogerie.

Mladá žena prochází uličkou s kosmetikou a drogerií
Pozor na tuhle věc! Vypadá nevinně, ale kvůli ní vás mohou okamžitě vykázat z obchodu. Foto: Shutterstock

Sto mililitrů tohoto luxusního produktu vyjde na čtyři tisíce korun a jeho aroma se řadí mezi výrazná a dlouhotrvající. Případ z Neussu se rychle rozšířil po sociálních sítích i do dalších médií, kde vzbudil živou debatu.

Někteří lidé se zastávali zaměstnanců a tvrdili, že intenzivní vůně mohou být pro citlivé jedince opravdu problematické. Jiní zase považovali zákaz vstupu kvůli parfému za přehnaný a neprofesionální. Vedení společnosti se od celé záležitosti distancovalo a ubezpečilo zákazníky, že podobná omezení nejsou běžnou praxí. Incident tak skončil spíše jako kuriózní epizoda, která ale ukázala, jak může i luxusní parfém za několik tisíc korun vyvolat nečekaně bouřlivou reakci.

Zdroje: TN.cz, Bild

Mohlo by vás dále zajímat