Na sociálních sítích se před pár dny objevilo video české dvojice Dawe a Jessie, které zachycuje situaci u hotelového bazénu v brzkých ranních hodinách. Hosté tam dokonce v pět třicet ráno již mají ručníky na lehátkách, ačkoli oni sami přitom ještě nejsou přítomni.
Video rychle získalo přes 230 tisíc zhlédnutí a spustilo rozsáhlou diskusi. „Vstáváte kvůli tomu dříve, nebo to necháváte náhodě?“ ptali se autoři, a reakce lidí byly smíšené. Mnozí tento přístup označují za přehnaný a zbytečný stres, jiní si zase přiznávají, že sami neváhají ručníky z lehátek odklidit, pokud je vidí ponechané bez dozoru.
Rezervování lehátek je stále časté téma
Hotelový personál a někteří provozovatelé ubytovacích zařízení už také nezůstanou nečinní. V některých hotelech platí zákaz rezervace lehátek tímto způsobem a pracovníci mohou po určité době ručníky nebo jinak rezervované předměty odstranit, aby umožnili přístup dalším hostům.

Přestože není tato praxe běžná ve všech hotelech, trend k zavádění přísnějších pravidel roste. Rozhodně nejste jediní, koho tato praxe na dovolené štve. „Na některých resortech lidé přicházejí za úsvitu už v pět nebo šest hodin ráno, aby si zarezervovali své místo. Pro ostatní, kdo přijdou později, pak nezbývá nic volného. Je to jako by se hrála ranní hra na přežití,“ říká zkušený cestovatel, se kterým jsme hovořili pro web Fajnstyl.cz.
„Na druhou stranu, chápu, že lidé chtějí mít jistotu, že když dorazí, najdou místo pro relaxaci. Je to takové malé extrémní období dovolených,“ dodal v našem rozhovoru pro redakci Fajnstyl.cz.
@dawe.jessie Vstáváte kvůli tomu dříve nebo to necháváte náhodě?😂 #fyp #vacations #pool #swimmingpool ♬ původní zvuk - Dawe&Jessie
Některé hotely se o ručníky postarají osobně
Na to zareagoval i jiný zkušený cestovatel, který si však všiml toho, že některé hotely žádné rezervování ručníků nedovolí. Pokud by takovou praktiku odhalili, o ručníky turistů by se ihned postarali. „Během svých cest jsem viděl, že některé hotely už mají svoje zásady a zaměstnanci občas chodí po bazénu a kontrolují, zda jsou ručníky stále používány. Pokud zjistí, že jsou jen položeny a nikdo není poblíž, mohou je sundat, aby nechávali lehátka volná pro ostatní. Pomáhá to snižovat nepříjemné spory mezi hosty.“
Odborníci na hotelové služby se shodují, že ideální variantou je zavedení jasných pravidel – například maximální doby, po kterou může být lehátko „rezervované“ ručníkem, což je většinou kolem 30 minut. Pokud je židle déle neobsazená, personál má právo ručník odstranit. Taková praxe už funguje v některých luxusních rezortech.
I když se může zdát, že jde o malichernou záležitost, jde vlastně o otázku férovosti na dovolené. Hosté si chtějí užít zasloužený odpočinek, nikoli řešit spory okolo obsazování míst u bazénu. Proto je důležité také vybrat si hotel s jasnou politikou a personálem, který tyto situace dokáže řešit profesionálně a s taktem.