Češi jsou přesvědčeni, že na dovolené patří k nejmilejším hostům, které si hoteliéři váží více než návštěvníků z jiných zemí. S určitou dávkou kritičnosti se pak dívají na chování Rusů, Němců či Američanů, aniž by si uvědomovali, že i jejich vlastní nároky dovedou hotelový personál pořádně potrápit. Zkušenosti manažerů z resortů v tureckém Bodrumu mluví jasně – zvlášť čeští klienti si s oblibou stěžují na všechno možné.
Podle tamního hotelového manažera si mnozí čeští návštěvníci vybírají zájezd za desítky tisíc a očekávají servis na úrovni západoevropských luxusních značek. Realita hotelu v kategorii čtyř hvězd ovšem často odpovídá místním standardům, nikoli představám o exkluzivitě a perfektním komfortu.

To vede k celé řadě stížností: na velikost pokojů, sílu proudu vody, čistotu či kvalitu jídla a pití. Fronty v restauracích, zvukové kulisy letních radovánek nebo typicky turecké pokrmy jsou pak jen dalšími detaily, které se některým Čechům zkrátka nezamlouvají.
Zajímavé je, že mnohem shovívavější přístup mají lidé, kteří jsou na dovolené hlučnější nebo výrazněji slaví. Podle zkušeností hotelového personálu právě tito hosté zpravidla neřeší drobné nedostatky a umí si pobyt jednoduše užít. Oproti tomu část českých turistů si kazí zážitky vlastními vysokými požadavky a neustálým porovnáváním s jinými hotely či destinacemi.
Manažeři hotelů v oblasti se v popisu českých turistů shodují. Pokud by resorty měly skutečně odpovídat všem detailním přáním tuzemských klientů, cena by musela být přinejmenším dvojnásobná. Nabídka většiny cestovních kanceláří je ale zaměřená na masovou turistiku – proto je dobré přijmout určité kompromisy, díky nimž si lze dovolenou i přes drobné nedostatky skutečně užít.